NEMT AT SAMLES OM AT TRYNE DE SVAGE
Carsten Korsar
Folketingskandidat Vagn Kvist (RV) nsker 5.11. en socialliberal regering. Nu er det jo kun et par r siden at vort dronningeriges hrdt prvede understter mtte lgge ryg til en SR-regering. Og den frte benhrd borgerlig politik!
Jeg kunne godt lide at vide hvad der er sket i de to r med Det radikale Venstre? Mske en ndelig vkkelse? Et mirakel?
At damen med hndtasken har en god mulighed for at blive statsminister, er jeg enig med Kvist i. Men en fremragende statsminister har jeg min sre tvivl om. Vlgernes veje er dog uransagelige, og forelbig lover politikerne dem som sdvanligt kun kage i Himlen.
Efter min opfattelse har det yndige land brug for en helt anden politik og andre politikere. Og en regering, der ikke frer politik for kun dens egne, velnrede kernevlgere mens fngslerne fyldes af fattige unge og gaderne af tiggere.
Uanset om man bryder sig om at lse det, s er der en sammenhng mellem de sidste ti rs politik p det sociale, arbejdsmarkedspolitiske og uddannelsesmssige omrde, og udbredelse af euforiserende stoffer, unges druk og prostitution. Men det er nemmest at samle opbakning til at tryne de svagtstillede grupper i samfundet: Indvandrere, kriminelle, narkomaner, unge, gamle. Listen er legio.
Politikere, medier, embeds- og tjenestemnd ved det godt. Men den bekvemme, politiske nathue trkkes ned over jne og rer, rullegardinet trkkes ned og musikken skrues op, thi vi har det jo alle s dejligt her i verdens bedste demokrati mens de gamle sidder i dgnbleer og venter p hjemmehjlpen, strafafsonerne str i lange ker for at komme ind og afsone deres velfortjente straf, og unge vlter rundt i druk og junk.
Det er alts den politik og det ansvar, som Kvist vil slge en gang til! Samtidigt med at multinationale selskaber som blodigler suger deres skattefrie gevinster til sig p Cayman Island og andre rare steder med socialdemokratisk velsignelse!
Danskerne er et srt folk. Tilsyneladende elsker de skinhellige hyklere, som kan lulle dem i svn med sde godnathistorier, der dulmer den evigt tsende drlige samvittighed. Jag de fremmede ud, tiggere og narkomaner vk fra gader, strder, parker og banegrde. Den slags har man politiet til. Trk stavene og sl hrdt. Det er deres evige litani!
Hvad er der sket med Morten Korchs og H.C. Andersens fdreland?