HBLSE – IKKE ONDSINDEDE
Leif Jacobsen
Sren Jensens kampagne mod muslimer er i den aktuelle situation farlig, fordi den foregr i tid, hvor Danmark er i krig. Sidst Sren Jensens parti var i en lignende situation var under besttelsen, der som statsbrende parti samarbejdede med Hitler om besttelsen af Danmark. Nu samarbejder det, sammen med andre politiske krfter, med Bush om besttelse af et andet land, Irak.
Lgnagtige danske medier og politikere har pdraget sig skyld ved at bilde en alt for godtroende befolkning ind, at det er en begrnset krig med et begrnset ml. Pskuddet, om at krigen er en krig imod terrorisme, er selvopdigtet. Medierne manipulerer med en godtroende befolkning, som har svrt ved at holde styr p magthaverne. Krigen skyldes vestlig egoisme, men lanceres som en kamp for frihed. Og man ngter fortsat at lgge sandheden frem til offentlig diskussion.
Jeg kunne tnke mig, at sprge George W Bush: Hvad er en terrorist? Er det den lille sultne dreng, som den amerikanske hr har gjort forldrels? Eller er det den lille pige, der ikke ved, hvor mor og far pludselig blev af? Er det den mand, der begraver sin elskede hustru - eller de dele af hende han kan finde?
Hvordan kan man opfatte mennesker som ondsindede terrorister, nr de i virkeligheden er hblse mennesker, der skriger p opmrksomhed p grund af uligheden i verden? Den ulighed som vesten opretholder. Hvordan kan man ignorere rbene og trerne?
F vestlige politikere nsker at svare. De er bange for, at befolkningen indser sammenhngen om vestens krig mod den vrige menneskehed. Det er lettere at bilde befolkningen ind, at krigen er en legal krig, som Danmark br deltage i.
Jeg sprger: Hvornr er USA blevet trovrdig? USA har myrdet utallige uskyldige med det pskud, at Saddam Hussein havde massedelggelsesvben: En lodret lgn.
Vi burde lave vores egen liste over terrorister og terror-stater. USA burde st som nummer et!
Vi har kun set begyndelsen. Som Hitler gjorde det, vil Bush, Gud forbyde det, g videre fra den ene begrnsede krig til den anden, til hele verden str i flammer. Som Hitler gjorde det, vil Bush g fra sejr til sejr og dog g sit nederlag i mde.
Derfor appellerer jeg til jer medborgere: Vi m lre, at forholde os til mediernes propaganda. Vi m lade vre med at tage mediernes ord for givet. Det bedste rd er, at bruge sin sunde fornuft og samvittighed. Kynisme og hjrenationalisme er yderst ddbringende. Det s vi sidst under 2. Verdenskrig, hvor flere millioner af uskyldige mennesker blev drbt. Derfor stem ikke p de krigselskende og dumdristige politikere, s de kan f lov til at skabe en gentagelse af historien? Vi skal vise, at vi har lrt af historien. Vi m st sammen for en bedre og mere retfrdig verden for alle?
Det er mit hb, at ingen selv nok s mgtig stat eller vestlig koalition skal kunne g sejrrig ud af en krig mod den samlede menneskehed.